Boattrip met duiken

20 oktober 2023 - Hurghada 2, Egypte

20231020_15262520231020_10452120231020_10270820231020_09455320231020_091407

Ik keek op mijn horloge. Shit, nog maar 5 minuten.  Ik bleef nog zo'n 15 minuten langer liggen, maar om 7.10 was het toch echt tijd om op te staan. Klaarmaken voor het ontbijt en de spullen voor de boottocht.

Na een goed ontbijt liepen we naar het Divingcenter. Daar moest ik eerst allerlei formulieren invullen en ondertekenen.  Alles voor het bedrijf om maar ingedekt te zijn. Toen eindelijk naar de boot.

Een prachtige witte boot lag op ons te wachten en de bemanning verwelkomde ons vriendelijk. Nadat alles voor vertrek in gereedheid was gemaakt, voeren we uit.  Het werd tijd voor koffie, welliswaar instantkoffie, maar smaakte toch prima. Alles was aan boord en 's middags werd er een lunch verzorgd.

Helder water. Je kunt de vissen goed zienDuiken, wat bijzonder!Duiken met instructeurvissen van achter het glasDiverse kleuren vissen. Prachtig!Duiken, met gebaar okéDuiken, instructeur hield mij vast

We zaten dichtbij de kapitein. Deze vertelde dat we dolfijnen zouden zien. We waren benieuwd.  We stelden ons er niet veel van voor. We gingen er vanuit dat het meer verkooppraatjes waren. Opeens riep de kapitein: ' kijk daar, dolfijnen.' Snel keken we in de richting, zagen een stipje, toen opens één,  twee en nog heel veel meer. Wat een fantastisch gezicht was dat! Ze doken op aan de voorkant, bakboord- en stuurboordzijde. Iedereen dromde zich er telkens omheen. We genoten.

Vervolgens kregen we duikinstructies. Er werden groepjes gemaakt van beginners en gevorderden. Per groepje maximaal twee. Ik ging duiken alleen met een instructeur.  Ik had van te voren verteld dat ik rugklachten had, zodat de gewichten anders verdeeld konden worden. In eerste instantie kreeg ik een gewone gordel om. De instructeur zag het en vertelde enigszins kwaad dat dit niet de bedoeling was. De gewichten moesten in het vest met de zuurstofles. Met één hand werd ik er op een speciale manier ingetrokken.  De instructeur liet mij wennen, waarna het duiken begon. Langzaam gingen we naar beneden en zwommen rond. Constant bleef hij mij vasthouden voor de veiligheid. Ik zag zoveel prachtige vissen. Echt geweldig! Paars, oranje met wit, geel met zwart, zwart-wit, Jr kon het zo gek niet bedenken.  Het koraal had bij de eerste duik wel wat kleur, maar ook helaas veel grijs. Dit beaamde later de instructeur ook, dat dit kwam door de global warming.  Helaas.  Na de duik nog even snorkelen,  naar boven en vervolgens een heerlijke lunch. Rijst, gebakken aardappelen, kip, diverse soorten salades.  We hadden inmiddels ook honger gekregen.  Rick was niet in het water geweest, hij genoot van de zon, wind, en get water zien met de dolfijnen. Bovendien kon je wat kleine visjes vanaf de boot zien.

20231020_10270801-3

Even na de lunch, was de 2e duik. Inmiddels waren we een eindje verderop gevaren. Dit rif was veel mooier, zo bleek. Het had allerlei kleuren; geel, groen, oranje, paars. Ook zag je er meer en verschillende vissen. Klein en groot, zo'n 40 cm, maar ook een lange smalle vis. Een soort aal. Bij het duiken zie je echt rondom je alles. Het is een bijzondere ervaring.

Na het duiken ging ik snorkelen. Bij het koraal zelf was nog veel meer vis. Bovenop het ondiepe koraal zag je de vissen van dichtbij. Het koraal dat bewoog. Je moest uitkijken om het jiet aan te raken, daar waarschuwde men voor. Slecht voor het koraal en voor jezelf.

Conclusie; het was een zeer geslaagde dag voor iedereen.

Voor video te bekijken,  kijk bij menu onder videos.

For watching a video, just take a look in the menu videos

20231020_15263820231020_152651

1. Ria Ambergen:
    21 oktober 2023
    Hoi Margret allereerst wat ben je een ondernemende dame. Durft alles! Moet een bijzondere ervaring voor je zijn geweest. Blijf nog lekker genieten.
  2. Nicole:
    21 oktober 2023
    Super vet! Heel stoer dat je dit doet😀
  3. Erhan:
    22 oktober 2023
    Veel plezier
  4. Margret Ester-de Jong:
    23 oktober 2023
    Dank je wel Erhan! Dat gaat lukken. De zee en het strand zijn altijd mooi, zoals je weet
  5. Margret Ester-de Jong:
    4 november 2023
    Hoi Erhan, it was really great! We ate back home and look backtbto our beautiful, amazing memories. Hope to see you in the spring/summier.

Hartelijke groeten