Dagje resort bekijken 23 oktober

23 oktober 2023 - El Gouna, Egypte

Vandaag eerst rustig lekker ontbeten. Er is altijd enorm veel keuze tussen brood, hartig beleg, jam en allerlei soorten youghurt met daarnaast nog andere warme gerechten. Daarna gingen we na het strand. Onderweg kwamen we bij een kruiden- en thee winkel langs. Aardige, praatgrage man. Hij kwam uit Aswan. Vertelde ook direct dat de mensen uit Aswan beter waren. Kan kloppen, want ik ken er meer die uit Aswan komen😉

We proefden diverse soorten thee. Uiteindelijk een thee uit Soedan gekocht en een thee met Dadel en een andere soort gekocht. Naam even kwijt. Was een zoetige thee. Suiker overbodig… Dat komt nou mooi uit. Ik hou van zoet maar natuurlijk zoet is natuurlijk beter.

’s Avonds gingen we Egyptisch eten. Heerlijk! Een pittoresk restaurant, waar we voor de tweede keer kwamen. Aardige bediening met één man in traditionele, lange kleding. Een kaftan volgens mij.  Bijzonder mooi om te zien.

kruiden thee diversThee en kruidenwinkelEgyptisch etenEgyptisch eten versiering

1. Ria Ambergen:
    24 oktober 2023
    Dag Margret zo te lezen geniet je erg van jullie vakantie. Ja fietsem in dit soort landen is vaak moeilijker. De weg zijn vaak slechter niet altijd vlak waar je al achter bent gekomen. Maar je bent niet voor 1 gat gevangen. Leuk dat je probeert hun taal te spreken en zo contact maakt met de bevolking. Wanneer gaan jullie Cairo of zijn jullie daar nu al? In ieder geval nog een fijne tijd groetjes ook aan Rik
  2. Margret Ester-de Jong:
    28 oktober 2023
    Sorry voor de late reactie, Ria. Ja, inderdaad kijk ik wat wel mogelijk is en Mostafa en Rick zijn een grote hulp bij de wegen. Ja, het is leuk om met de lokale bevolking te spreken. We zijn al in Cairo, de verhalen zijn grotendeels al geschreven maar moet ze nog uploaden.

Hartelijke groeten
  3. Heidi:
    26 oktober 2023
    Mooi om jullie avonturen zo te volgen. Super mooie foto's!
  4. Margret Ester-de Jong:
    28 oktober 2023
    Dank je wel Heidi. Leuk dat je volgt. We hebben al contact gehad, meer volgt zo.
  5. Eddie Luisman:
    26 oktober 2023
    Hallo vakantiegangers, Hoe is het daar?, nog steeds zomerse temperaturen? Bij ons in Gramsbergen is het herfstachtig.
    Rick heb jij ook meegedaan aan het snorkel/duikavontuur. Zo ja, hoe vond je dat? Voor de komende tijd nog veel plezier gewenst met mekaar.

Mvg
    Eddie
  6. Margret Ester-de Jong:
    28 oktober 2023
    Hallo Eddie, hier is het nog heerlijk weer. Soms best wel warm, rond de 30 graden. Nee, Rock heeft niet meegedaan met het snorkelen, masr vermaakte zoch goed op de boot. Leuk dat jullie de verhalen lezen@