Glassboat en snorkelen Hurhada – 22 oktober

22 oktober 2023 - Hurghada, Egypte

Glassboat
We zijn benieuwd wat deze dag zal brengen. Kijken vanuit het droge naar de diverse vissen en koralen. Bovenop het dek stonden allemaal kuipstoelen die 360graden konden draaien. 3 Rijen, veel dus. Zoveel mensen waren er ook, helaas. Na even varen gingen we naar beneden. Daar zag je zowel links als rechts achter een glazen wand de vissen en de koralen. Mooi, heel apart, maar in het water is toch leuker. De koralen hadden diverse kleuren, evenals de vissen. Hoe zou het snorkelen daar zijn. Na enige tijd varen, stopte de boot. We konden snorkelen. Er werd geen uitleg gegeven. Iedereen die niet goed kon zwemmen, moest een zwemvest aan. Volwassenen, kleine kinderen, iedereen mocht het doen. Er was slechts  1 ‘volwassene’ bij, een jongen van rond de 20, die toezicht hield in het water, in duikpak met zwemvliezen aan. Wij kregen slechts een duikbril met snorkel. Het was één grote harrewar van armen en benen. Ik zwom snel wat weg. Pfff… heerlijk. Maar, niet voor lang. Ik werd teruggeroepen en moest weer bij de menigte blijven. Je zag wat mooie vissen, omdat ze gevoerd werden, maar echt leuk was het niet. Ik besloot er al snel uit te willen gaan. Maar ja, ook weer die krioelende lijven, zie er dan maar uit te komen. Toen ik uiteindelijk een gat zag, hield ik het voor gezien.

glassboatvissen van achter het glasuitzicht vanachter het glas

Hurghada city
Hoewel we er alleen met een taxi doorheen reden, was dit interessanter. Veel oude, gehavende gebouwen. Kleine winkeltjes. Drukke straten, waar je geen enkele fietser zag. Een rolstoeler, in een oldtimer. Hoe oud dat karretje was? De rolstoel leek wel vooroorlogs. Een man die voort schuifelde. Zielig. Een winkelstraat met contrasten; moderne winkels en kleine typisch Arabische winkels. Bijzonder om te zien.