Voorbereidingen klaar, de reis kan beginnen...

17 oktober 2023 - Gramsbergen, Nederland

handdoeken en fietsvlag handbike

Laatste documenten uitgeprint, alles nog een keer gecheckt, labels koffers klaar. Een heel gedoe, maar we weten waar we het voordoen. Toch is het allemaal niet van een leien dakje gegaan. Zoals gisteren; stond op met veel rugpijn die in de loop van de dag alleen maar erger werd. Hoe moest ik de dag door komen en vooral daarna nog een lange reis! Vanochtend, dinsdagmorgen, de dag dat onze reis naar het vliegveld, om 23.00 uur daar, begint is het nog niet -je-van-het- , helaas. Maar wat extra medicijnen innemen.

Gisteren waren de koffers gepakt. Hierboven een foto van wat we ook hebben geregeld. Een vlaggenstok voor mijn handbike en reishanddoeken.   Gisteravond nog even het boekje over Cairo doorgenomen. En natuurlijk wat Arabisch. Valt nog niet mee, maar we gaan proberen wat Arabisch te praten. Het boekje staat boordevol nuttige tips. Echt een aanrader! Om al de dingen in Cairo te zien lijkt een week nog niet genoeg. Gelukkig hebben we in ieder geval een week. Cultuur snuiven, zowel op architectuur gebied als de omgeving, de mensen, het eten.

Eerst hebben we echter Hughada, of het officiële plaatsje waar wij zitten El Gouna. Veel zwembaden, de zee en strand. Ik zie uit naar het duiken en snorkelen. We gaan het beleven.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria Ambergen:
    17 oktober 2023
    Margret en Rick mooi dat jullie er klaar voor zijn. Een hele goede reis gewenst. Fijne aankomst in El Gouna 0en tot later.